Aktualności

ECO dla klientów pozostaje niezawodna

Energetyka Cieplna Opolszczyzny SA po raz 11 została uhonorowana Godłem Firma Przyjazna Klientowi. Nasi klienci wysoko ocenili współpracę z firmą najwyżej oceniając kompetencje i uprzejmość pracowników. Najwyższe wyniki ECO uzyskała za szybkie rozwiązywania zgłaszanych przez klientów spraw.
Godło Firma Przyjazna Klientowi przyznawane jest tylko na rok. Po tym czasie firma, która chce nadal posługiwać się tytułem, musi zostać poddana kolejnym badaniom, w ramach których analizuje się pięć obszarów: lojalność klientów, ogólne zadowolenie, ocenę jakości obsługi, zaspokajanie oczekiwań i potrzeb klientów oraz zaufanie do firmy i marki. Kwestionariusz badania jest dostosowany do specyfiki firmy, a metodologia każdorazowo dobierana pod względem rodzaju i kanałów dotarcia do klienta. Dla każdej firmy indywidualnie określana jest również wielkość próby badawczej, która zależy m.in. od posiadanej przez firmę liczby klientów. W przypadku ECO jest około 2,5 tys. podmiotów.
- W tym roku, w programie badawczo-certyfikacyjnym, którego celem była ocena satysfakcji naszych klientów i prawdopodobieństwo rekomendacji naszej firmy, weryfikowane były wszystkie spółki ciepłownicze z Grupy Kapitałowej ECO. Wszystkie otrzymały Godło Firmy Przyjaznej Klientowi – mówi Wiesław Chmielowicz, prezes ECO.
Otrzymać godło nie jest łatwo – oceny satysfakcji klientów badanego przedsiębiorstwa muszą osiągną wynik w każdym badanym obszarze na poziomie minimum 80%, a zbiorczy Indeks FPK na poziomie co najmniej 85%. Indeksy wszystkich spółek z Grupy Kapitałowej ECO oscylują wokół 90%.
Klienci ECO niezwykle wysoko ocenili kontakt z pracownikami spółki. Aż 93 proc. spośród nich uznało, że sprawę, z jaką zwracali się do ECO, rozwiązano szybko i sprawnie. Wśród mocnych stron klienci ECO wymieniali również bezawaryjność i ciągłość dostaw ciepła.
- Godło jest dla nas niezwykle wartościowe, ponieważ jego otrzymanie zależy wyłącznie od opinii naszych klientów, która stanowi obiektywna ocenę naszej pracy. W 2003 r. przystąpiliśmy po raz pierwszy do tego programu i od tej pory poddajemy się systematyczniej weryfikacji w każdej, kolejnej jego edycji. Posiadanie tego tytułu zobowiązuje nas do ciągłego doskonalenia jakości obsługi na całym obszarze działania zarówno Spółki jak i grupy Kapitałowej ECO - informuje Katarzyna Graboś, Kierownik Biura Obsługi Klienta w ECO SA w Opolu.
Warto wspomnieć, że ECO pozyskując nowe rynki ciepła przenosi do spółek Grupy Kapitałowej standardy obsługi w wielu obszarach działalności.
- Największą rekomendacją dla firmy jest sukcesywnie wzrastająca ilość odbiorców ciepła, a uzyskany przez ECO SA, już po raz jedenasty, tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi jest dla klientów spółki pisemną i udokumentowaną gwarancją jakości świadczonych usług oraz profesjonalnej obsługi – mówi Katarzyna Graboś.
Wśród laureatów tegorocznej edycji programu, działających w branży energetycznej, znalazły się firmy: ENEA SA, PGE Obrót SA oraz PKP Energetyka SA.

FPK

 

Do góry